Onze klachtenprocedure

Wij proberen u zo goed mogelijk te helpen om een vraag of probleem op te lossen. Maar het kan gebeuren dat u daarna tóch niet tevreden bent over ons antwoord of de oplossing. Heeft u een klacht over ons? Dat horen wij graag.

U heeft uw klacht al besproken met onze medewerker, maar samen komt u niet tot een oplossing. Dan kunt u een officiële klacht indienen. Om u te verzekeren van een goede afhandeling van uw klacht hebben wij een duidelijke klachtenprocedure in 4 stappen:

1

Een klacht indienen

Geeft u uw klacht schriftelijk aan ons door. Uw weergave van de gebeurtenissen is voor ons het uitgangspunt van de behandeling. Vindt u het lastig om de klacht te verwoorden, dan kan onze klantenservice u helpen bij het invullen van het klachtenformulier. Dit kan telefonisch, maar u kunt ook een afspraak maken.
Klacht doorgeven

2

We nemen uw klacht in behandeling

We kijken altijd eerst: gaat het echt om een klacht over onze dienstverlening of is het een andere melding, bijvoorbeeld burenoverlast. Daarvoor hebben we namelijk een ander formulier. Ook checken we of u uw klacht al met de betrokken medewerker heeft besproken. We vinden het belangrijk dat onze medewerkers de kans krijgen het probleem samen met u op te lossen.

3

Uitspraak

Wij onderzoeken uw melding en nemen binnen 12 werkdagen contact met u op.

4

Niet eens?

Wij vinden het belangrijk dat u vindt dat wij de klacht goed hebben opgepakt. Bent u toch niet tevreden over ons antwoord? Of de oplossing die wij geven? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke commissie. Deze drie commissies vind u hieronder.

Let op: u kunt uw klacht voorleggen aan één van deze drie commissies nadat u de klacht eerst schriftelijk (klik hierboven bij punt één op de blauwe button 'Klacht doorgeven') bij ons hebt voorgelegd. En als we er niet uit zijn gekomen. Hierna werken wij volledig mee aan een oplossing via een klachtencommissie.

• Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland
Klachten over ons standpunt of oplossingen? Geef uw klachten binnen één jaar gratis door via het klachtenformulier op de website van Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland (KCWZH).

Uitzonderingen zijn klachten over huurprijzen, toewijzing sociale huurwoningen, bewonerscommissies en bedrijfsruimtehuurders.

• Huurcommissie
Niet eens met onze reactie op uw vraag of klacht over de huurprijs of servicekosten? Of met het advies van de Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland? Stap dan naar de Huurcommissie. Dit geldt ook voor bewonerscommissies of bewonersverenigingen. Kosten kunnen (deels) terugbetaald worden.

Bedrijfsruimtehuurders gaan naar Juridisch Loket of Autoriteit Consument & Markt (ACM).

• Regionale Klachtencommissie Woonruimteverdeling Haaglanden (RKWH)
Bent u op zoek naar een woning? En bent u het niet eens met ons definitieve standpunt over de toewijzing van een sociale huurwoning? Geef uw klacht door aan Regionale Klachtencommissie Woonruimteverdeling Haaglanden (RKWH).


Hulp nodig? Neem contact op!
Heeft u vragen of hulp nodig? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.